Hydraulické pojivo RSS má řadu možností využití. Využívá se k úpravě (zlepšení) zemin a jejich stabilizaci jako adekvátní náhrada za klasická pojiva jako jsou vápno, cement případně jiná směsná hydraulická pojiva.
Konkrétní použití na jednotlivých stavbách je řízeno technologickým postupem, který vychází z technických podmínek TP93, TP94, vydaných Ministerstvem dopravy České Republiky.
STABILIZACE ZEMIN PRO PODKLADNÍ VRSTVY - POZEMNÍ KOMUNIKACE
dálnice / rychlostní komunikace / silnice I. - III. třídy / lesní cesty
STABILIZACE ZEMIN PRO PODKLADNÍ VRSTVY - ŽELEZNICE
železniční koridory / výstavba nových traťových úseků / rekonstrukce stávajících
STABILIZACE ZEMIN PRO PODKLADNÍ VRSTVY - PRŮMYSLOVÉ STAVBY
průmyslové haly a centra / obchodní a logistická centra / parkoviště, odstavné a manipulační plochy
POPIS
Hydraulická silniční pojiva RSS jsou stavební materiály, jejíchž fyzikální a geomechanické vlastnosti umožňují jejich použití k provádění stabilizace (zlepšování) zemin. Pojiva RSS nahrazují při stabilizaci zemin, na základě průkazných zkoušek, aditiva (CaO, cement atd.) a jsou plně aplikovatelná při stavbě pozemních a železničních komunikací. Vyrábí se smícháním a homogenizací směsi fluidního filtrovaného popílku a páleného vápna, případně cementu.
POUŽITÍ
Stabilizace zemin pro podkladní a ochranné vrstvy pozemních komunikací, železničních tratí, průmyslových a obchodních zón, letištních ploch a dalších typů infrastruktury.
Provádění technické rekultivace odkališť, odvalů a skládek odpadů, případně zbytkových jam po vytěžení přírodních surovin.